STAKEHOLDER ANALYSE
Betrokkenheid van stakeholders is essentieel voor elk hotel. Niet elk bedrijf heeft hiervoor een formeel proces ingricht. Met de introductie van de Corporate Sustainability Reporting Directives (CSRD) is de betrokkenheid van stakeholders nog belangrijker geworden vanwege de nadruk op transparantie, verantwoording en het creëren van waarde voor alle belanghebbenden. Het valideren van de relevantie van rapportageonderwerpen door belanghebbenden is ook verplicht onder de CSRD. Daarom is een meer gestructureerde aanpak van de betrokkenheid van belanghebbenden noodzakelijk geworden.
Definitie van een stakeholder:
Elke groep of individu die invloed kan hebben op of wordt beïnvloed door de activiteiten of producten van de organisatie.
Waarom een stakeholder analyse?
Waarom is een stakeholder analyse zo cruciaal voor de hospitality industrie? Omdat het niet alleen essentieel is, maar ook de sleutel tot duurzaam succes in een sector die draait om het voldoen aan de wensen en verwachtingen van gasten, klanten en de omgeving. Bovendien, met de komst van strengere richtlijnen en eisen op het gebied van duurzaamheid en verantwoording, zoals de CSRD, is transparantie meer dan ooit een prioriteit. Hier komt de kracht van een doordachte stakeholderanalyse om de hoek kijken.
Hoe kan het helpen?
Door te begrijpen wie je stakeholders zijn en wat hun behoeften, belangen en invloed zijn, kun je niet alleen de reputatie van je bedrijf versterken, maar je ook voorbereiden op toekomstige uitdagingen. Door risico's en conflicten vroegtijdig te identificeren en te beheren, en door samenwerking en partnerschappen aan te moedigen, biedt een goede stakeholderanalyse niet alleen bescherming, maar ook kansen voor groei en waardecreatie.
Wat maakt onze aanpak uniek in de hospitality sector?
We bieden niet alleen een grondige analyse van je stakeholders, maar gaan verder dan dat. We helpen je bij het ontwikkelen van een strategie die je in staat stelt om zowel op korte als lange termijn succesvol te zijn. Door senior management en directie te betrekken bij het valideren van het stakeholderoverzicht, zorgen we voor een objectieve prioritering.
Maar daar houdt het niet op. We gaan een stap verder door complexe interacties te visualiseren met behulp van een heatmap, waardoor je de belangrijkheid van verschillende stakeholdergroepen beter begrijpt. Onze aanpak is niet alleen effectief, maar ook innovatief en gericht op het bestendigen van duurzame relaties en prestaties op lange termijn in de unieke context van de hospitality industrie.
Dus, als je klaar bent om de kracht van stakeholderbetrokkenheid te omarmen en je bedrijf nog meer te professionaliseren, laten we dan samen aan de slag gaan. Samen bouwen we aan een sterke basis voor succes in de steeds veranderende wereld van vandaag en morgen.
Bel of mail ons voor meer informatie. We kijken ernaar uit om met je samen te werken aan een duurzamere en succesvolle toekomst voor jouw hospitality bedrijf.
SPECIALE AANBIEDING
Boek vóór 31 januari 2025 en ontvang 10% korting!
INCOMPANY
Speciaal voor ketens is een tailormade programma mogelijk.
OPEN INSCHRIJVING
Binnenkort verschijnen hier de data. Locaties door het hele land.
Lees ook




